MINISCOUT 2022

NY INFO 11 maj 2022

Planeringen är i full gång och totalt blir vi 70 st från Håbo och 1500 st på hela Vässarö.

Bävrar

8 st

Spårare

12 st

Åsa Tidestav, Rebecca Karlsson & Pia Back

Upptäckare

22 st

Kicki Mellring, Michaela Klenkar, Mikael   Nilsson & Rasmus Pettersson

Övriga         ledare       kök m.m

Niklas Hornö, Aurore Lundmark, Simon   Rudberg Jönsson , Josefin Krantz.

Utöver det följer 18 föräldrar & syskon med

…………………………………………………………………………………………………………………………………………..  Lägret kommer vara väldigt fullt och det kommer bli ont om plats så det är väldigt viktigt att vi inte tar med för många/för stora tält.

Ni föräldrar som ska med och saknar tält eller bara har stora campingtält – kontakta oss snarast så vi kan försöka fixa lämpliga tält/plats i tält till alla

Detta innebär också att föräldrar & syskon inte kommer kunna följa med på scouternas aktiviteter som tidigare ( ex inte åka linbanan )

Varje kår kommer bara få besöka kiosken en gång och handla för 25 kr/ person

För att transporten ( båttur + buss ) ska fungera med så mycket folk har de i år tilldelat oss båttider för att undvika fjolårets kaos.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

AVRESA:  Samling vid pendeltågets övre parkering

Fredagen den 17 maj kl: 7:50 – Ta med matsäck ( lunch )

HEMRESA: Bussen startar från Strömsvikens brygga kl 14 så hemkomst beräknas till ca kl 17 ( mer exakt tid meddelas på vår Facebooksida när vi närmar oss Bålsta )

MATERIALTRANSPORT- kommer avgå från Strömsvikens brygga ca kl 10 och beräknas vara i Bålsta runt kl 13 och då behöver vi ett gäng föräldrar som hjälper till att bära in allt material i scoutstugan och ev hänga blöta tält på tork. Vi kommer lägga ut mer info om detta på vår facebooksida men boka in det redan nu.

HJÄLP !!!!  Vi saknar just nu bil med krok & släpkärra som kan transportera allt lägermaterial till och från Vässarö.

Transporterna kommer ske tidigt fredag morgon – båten går 8:45 från Strömsvikens brygga utanför Grisslehamn. Hemfärd sker måndag kl 10 från samma ställe.

Antingen ska du med på lägret / vill låna ut bil eller släp eller båda / kan skjutsa/ hämta men stannar ej på lägret.

För detta utgår reseersättning på 35 kr/mil

BETALNING:

Det har redan kommit in många lägeravgifter men för dig som inte betalat ännu är det 31 maj som är sista dagen. Vill du dela upp betalningen så går det också bra. Skicka i så fall ett mail så jag vet ( madeleine.manros@gmail.com )

För betalningsinformation scrolla längst ner i meddelandet.

LÄGERBREV 1

I år blir det olika läger för de yngre & äldre scouterna.

De äldre scouterna kommer åka på ett stort jamboree utanför Kristianstad.

Våra yngre scouter bävrar, spårare & upptäckare kommer att

åka på ett kortare läger Miniscout 1 på Vässarö

Miniscout 1:

– Fredagen den 17 juni – måndagen den 20 juni

– Vässarö- Stockholms scoutdistrikts lägerö

14mil NNO om Stockholm ( utanför Grisslehamn)

– Vi kommer åka buss till och från lägret

Resan sponsras med pengarna från årets julförsäljning ( bra jobbat! )

Kostnad  – 900kr/ person för scouter & medföljande föräldrar/syskon

Anmälan – Vi vill ha in din anmälan senast den 28 februari

Du kommer kunna avboka tom 30 mars kostnadsfritt efter det tar Vässarö ut halv eller hel avgift beroende på hur nära lägret du avbokar.

Betalning – Vi vill ha din inbetalning senast 31 maj

Betalas till vårt PG 27 95 16 – 9  eller swisha till 123 036 29 70